Σάββατο, 8 Νοεμβρίου 2008

<< Μεγάλο μείον για τη χώρα μας …ο θάνατος της δισκογραφίας>>



Με αυτή τη φράση της , η Μαρία Φασουλάκη , δικηγόρος – επικοινωνιολόγος και στέλεχος της Ανώνυμης Εταιρείας της Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΑΕΠΙ), δίνει την πρώτη εικόνα για τον θάνατο της μουσικής στην Ελλάδα, θάνατος, που, όπως εξηγεί , προκλήθηκε κυρίως από την κρατική αδιαφορία.


Ποια είναι τα καθήκοντά σας;


Είναι η επικοινωνία , η ενημέρωση του κοινού, των χρηστών μουσικής και των δημιουργών, σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα, η οργάνωση πολιτιστικών μουσικών γεγονότων, η προώθηση του ελληνικού ρεπερτορίου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.


Ποιος ο ρόλος της ΑΕΠΙ;


Η ΑΕΠΙ είναι οργανισμός συλλογικής διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων δημιουργών μουσικών έργων, συνθετών, στιχουργών.

Εκδίδει άδεια χρήσης δημόσιας εκτέλεσης μουσικής, εισπράττει και αποδίδει τα πνευματικά δικαιώματα (αμοιβή) για λογαριασμό 10.000 Ελλήνων και 2.000.000 ξένων δικαιούχων, από την εκμετάλλευση των έργων τους.


Από τη μέχρι τώρα εμπειρία σας , πιστεύετε ότι ο κόσμος γνωρίζει για τα πνευματικά δικαιώματα;δηλαδή πότε καταπατούνται και ποιες ποινές προβλέπονται σε περίπτωση καταπάτησης;


Ο κόσμος δε γνωρίζει πολλά. Η ΑΕΠΙ ενημερώνει , το κράτος αδιαφορεί πλήρως.

Η δημόσια χρήση πνευματικού έργου χωρίς άδεια και καταβολή δικαιωμάτων είναι καταπάτηση και Οι ποινές που προβλέπονται είναι:

Φυλάκιση από 1 έως 5 χρόνια.Κάθειρξη 10 ετών στις κατ’ εξακολούθηση /επάγγελμα παραβιάσεις.


Πόσες καταγγελίες δέχεστε το χρόνο που αφορούν την παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων;


Τις παραβιάσεις τις διαπιστώνουμε εμείς.Ένα εκτεταμένο δίκτυο αντιπροσώπων μας πανελλαδικά τις αντιμετωπίζει με την παρέμβαση της αστυνομίας και της δικαιοσύνης. Οι παραβιάσεις γίνονται συνήθως σε δημόσιους χώρους όπου παίζεται ή πωλείται ( πειρατεία) μουσική δίχως άδεια.


Πώς γίνεται η τιμολόγηση των δικαιωμάτων?


Τα πνευματικά δικαιώματα από μουσική χωρίζονται σε μηχανικά από δισκογραφία και εκτελεστικά από δημόσιους χώρους.

Η τιμολόγηση είναι διεθνής.Μηχανικά 9,001% επί της χονδρικής τιμής του δίσκου.

Εκτελεστικά με βάση διεθνή κριτήρια όπως τετραγωνικά, τοποθεσία, ζωντανή ή όχι μουσική κλπ .


Γιατί οι δίσκοι στο εξωτερικό είναι φθηνότεροι σε σχέση με αυτούς που πωλούνται στην Ελλάδα;


Οι τιμές έχουν πέσει και στην Ελλάδα πλέον.

Μη ξεχνάμε ότι στο εξωτερικό υπάρχει μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό.

Είναι μεγάλο μείον για τη χώρα μας , ο θάνατος της δισκογραφίας, παράγοντες όπως το διαδίκτυο , η πειρατεία , η κρατική αδιαφορία έχουν καταστρέψει την αγορά.

Δεν υπάρχουν ευκαιρίες για τους νέους καλλιτέχνες, οι εταιρίες δεν παράγουν πλέον και τα ραδιοσταθμοί παίζουν μουσική με βάση το κέρδος.

Δυσοίωνο προβλέπεται το μέλλον της Ελληνικής δισκογραφίας, η δυναμική της οποίας πλέον δε συγκρίνεται με αυτή της δεκαετίας του 80 και 90.